Mijn eerste week - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Miranda Manders - WaarBenJij.nu Mijn eerste week - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Miranda Manders - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week

Blijf op de hoogte en volg Miranda

16 Februari 2014 | Spanje, Benidorm

Hallo allemaal
De eerste week zit er op. Het lijkt net alsof we hier al heel lang zitten. Zoveel nieuwe dingen. Woensdag hadden we introductie. Haha de eerste keer naar het ziekenhuis, en we waren al te laat. We zaten bij de verkeerde bushalte en er kwam maar geen bus. Geen goede indruk dus en een hoop gestress. We hadden een taxi aangehouden en daar gingen we met mee. Gelukkig viel het allemaal mee.
We kregen een rondleiding in het ziekenhuis. Nou dat ziet er netjes uit. Echt een chique ziekenhuis. Het is een internationaal privé ziekenhuis. Dus veel toeristen, Nederlanders, Engelse, Franse, Duitsers, en natuurlijk Spanjaarden.
Er zijn 3 verdiepingen. Ik sta op de eerste verdieping met de specialisaties; chirurgie, oncologie en cardiologie.
Op deze afdeling sta ik tot 23 maart en dan wissel ik met Lobke. Lobke staat die periode op de spoedeisende hulp (urgencia). Van 23 maart tot 16 mei kom ik hier dus te staan .De laatste 2 weken mogen we meelopen met de cardioloog en meekijken met operaties.
De eerste dagen zijn we met de bus naar het ziekenhuis gegaan. Over een paar weken als we de weg hier wat meer weten willen we op de fiets gaan. De dagen zijn van 8:00 uur tot 15:00 met helemaal geen pauze. Ik had heel even de tijd om een pakje koekjes op te eten. Het is dus echt belangrijk dat we goed ontbijten. De twee stage dagen zijn me wat dat betref goed afgegaan.
Verder heb ik al veel handelingen mogen doen zoals bloedprikken, infusie en het maken van een ecg.
Van 8:00 tot 12:00 uur ben ik steeds bezig, maar van 12:00 tot 15:00 heb deze twee dagen weinig gedaan. Mijn collega’s zitten steeds aan de computeren en schrijven rapportages. Dit is allemaal in het Spaans dus kan dan niet veel doen, want die Spaanse taal gaat mij veel te vlug.
Mijn collega’s zijn heel aardig en willen mij heel graag iets leren. Ze bieden steeds handelingen aan.
Vrijdag was ik blij dat het 15:00 uur was, omdat ik maar weinig kon doen ’s middags. Ik hoop dat ik komende week wat meer kan doen. ’s avonds zijn we met een aantal studenten gaan eten op de boulevard.
Zaterdag hebben we lekker op het balkon gezeten in het zonnetje. Zaterdagavond gingen we lekker op stap met alle studenten.
OMG… wij wilde naar buiten gaan met alle drank die we mee wilde nemen, en BOEM de deur viel achter onze deur dicht. Waar is de sleutel? Deze lag nog binnen in mijn tas. Wat nu? Geen geld en ook nog geen huis.
De volgende dag konden we heel vroeg een sleutel op gaan halen in Alicante, en we mochten bij ons buurmeisje overnachten.
Het stappen was nog erg gezellig, maar de volgende dag was geen pretje 1,5 uur in stinkende bus, nog 2 uur wachten voor een bus terug en dat in je vieze kleren van vannacht, zonder geld voor eten en heel brak. Wij waren zo blij dat we terug waren.
Deze zondag was nog een lamme dag geworden en hebben niet veel meer gedaan.
Om jullie jaloers te maken, hier is het volgende week al carnaval dus dat gaan we hier ook lekker vieren. Ik kijk er al naar uit!

Heel veel groetjes uit Spanje

• 16 Februari 2014 - 22:28

Claudia:

Hee Miranda en Lobke,
    Ik lees wel dat jullie je nu al goed vermaken. Wel vervelend van het rustige moment in de middag.
    maar dat komt vast helemaal goed!!
    Geniet ervan damens want voordat je het weet sta je al op je diploma uitreiking!!
    Heel veel liefs, en ik kijk uit naar je volgend verslag!
    X Claudia

• 16 Februari 2014 - 22:57

Ine Vloon:

Hè Mier, ik hoor het al allemaal zon zee en ziekenhuis.ik wens je alle goeds toe ,voor de komende tijd. Ben nu al weer benieuwd naar je volgende verslag. Hou je taai( daar wordt je sterk van) en tot mails grs en dikke kus, Dien Dikke...

• 16 Februari 2014 - 22:58

Alda:

Ha meissie, leuk dat je weer een verslagje hebt gestuurd om ons op de hoogte te houden !!!
    Die taal ???? Over een paar weken ratel je net zoals een echte señorita haha!!!
    Je maakt best korte dagen maar zonder pauze lijkt het me toch, dat je vergaat van de honger na zo'n dag !!!
    Geniet overal van, samen met je medestudenten xx !!

• 25 Februari 2014 - 18:58

Hoi Miranda,

Wat leuk dat ik wat van je hoor!
    Heel leuk verslag en ben blij voor jou hoe het gaat.
    Idd ben jaloers op jou hahah het gaat zeker helemaal goedkomen met jou.
    Ik wil jou in ieder geval alle succes wensen, geniet ervan en tot het volgend verslag.
    TOI TOI TOI

• 25 Februari 2014 - 19:01

Ha die Miranda,

Leuk dat ik wat van je hoor!
    Zeer leuk verslag en het gaat helemaal goedkomen met jou.
    Idd ik ben gewoon jaloers op jou, wat een ervaringen he.
    Ik wil je in ieder geval het allerbeste wensen.
    Geniet van alles en TOI TOI TOI

• 25 Februari 2014 - 19:01

Ha die Miranda,

Leuk dat ik wat van je hoor!
    Zeer leuk verslag en het gaat helemaal goedkomen met jou.
    Idd ik ben gewoon jaloers op jou, wat een ervaringen he.
    Ik wil je in ieder geval het allerbeste wensen.
    Geniet van alles en TOI TOI TOI

• 25 Februari 2014 - 19:02

Cynthia Pas:

HAHAHA sorry ging ff verkeerd!!!

Groetjs Cynthia

• 06 Maart 2014 - 20:08

Je Lieve Lieve Klasgenootje Mieke:

Hey Miranda!

Hahaha dat kan alleen jullie ook maar overkomen he, om je sleutel binnen te laten liggen!
    Zo te zien hebben jullie 't goed naar je zin! Mooizo :D

Leuk om jullie verhalen te lezen.

Spreek jullie!

x